Jak dobrać kolor szkliwa do figurki?

Musisz wiedzieć, że zanim powstanie Twój wyrób ceramiczny to najpierw koniecznym jest jego zaprojektowanie. Nie chodzi jedynie o konkretnie wymiary i przemyślenie kwestii wytrzymałości i równowagi tworzonej rzeczy. Myśląc o projektowaniu zwracamy uwagę także na dobór kolorów – i o tym dziś w naszym cyklu: poradnik dla ceramika. Dobrze dobrany kolor nie tylko zainteresuje odbiorcę, ale przede wszystkim pozwoli stworzyć niepowtarzalna serie produktów charakterystycznych dla osoby, która je wytwarza.

 

Co kryje się za kolorem?

Poprzez kolor możemy się komunikować. Weźmy chociażby dla przykładu kolor czarny i kolor niebieski. Każde z nich wiąże się z innymi skojarzeniami, a zatem i emocjami. Widząc czarną figurkę myślimy często o nieprzyjemnych aspektach ludzkiej egzystencji. Jasne kolory takie jak np. odcienie niebieskiego wzbudzają w człowieku pozytywne emocje. Często niebieski kojarzony jest z niebem, wakacjami i wypoczynkiem.

 

Dobieranie koloru do figurki

Dobierając kolor spróbujmy zachować spójność pomiędzy cała serią wyrobów. Możemy tworzyć wyroby, które w barwie będą odpowiadać rzeczywistym odniesieniom. Często producenci korzystają także z możliwości puszczenia lejcy zarządzających racjonalnym myśleniem. W efekcie otrzymujemy bogate w kolory pracę, które pobudzają odbiorców do niestandardowych skojarzeń, do pracy z kreatywnością. Podsumowując, poradnik dla ceramika mówi dziś, że:

  • kolor to zabawa – dobieraj odcienie z głową, tak, aby dobrze ze sobą współgrały;
  • wykorzystaj potencjał koloru – kolor to także sposób na zakomunikowanie w swoim wyrobie dodatkowych treści, różny kolor pobudza różne skojarzenia.

 

Figurki dobierane do wnętrz

Zdarza się, że odbiorcy dobierają kolor figurki do wyglądu ich wnętrz. Bierze się pod uwagę kolor ścian czy styl, w którym utrzymane jest pomieszczenie. Warto dawać odbiorca szeroki wachlarz możliwości wyboru – zarówno jeśli chodzi o kolor, jak i samą figurę. Poradnik dla ceramika podaje dzisiaj do zapamiętania, że wyroby ceramiczne odnoszą się do konkretnych skojarzeń i wyobrażeń odbiorców, które trudno odgadnąć. Stąd rada: bądźmy kreatywni, nauczmy się patrzeć w perspektywie.

 

P.S. Przepraszamy za nieobecność. Na usprawiedliwienie mamy to, że  im bliżej lata tym mamy więcej pracy w warsztacie. Poza tym przeżywamy od tygodnia jego remont. Jest ciężko. 😱😱

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s